dimarts, 7 de maig del 2019

Els arbres



"La vida secreta de los árboles" de'n Peter Wohlleben és un llibre curiós, però, malgrat el títol que , almenys a mi, em va semblar tota una promesa, gens fantàstic ni extraordinari.

L'autor va treballar com a guarda forestal molt familiaritzat amb els boscos i sensibilitzat amb tot el referent a l'ecologia. Aquest extrem queda evidenciat en tot el llibre, on l'autor ens mostra la seva estima per la natura: La explotación forestal moderna produce madera, es decir, abate troncos y planta nuevos plantones. 

A partir de les primeres pàgines queda evident que en Peter té un coneixement extraordinari de tot el referent a la vida i l'evolució dels arbres i mentre ens ho explica podem intuir el seu entusiasme.

No tinc cap punt especial que comentar o destacar. Malgrat pugui semblar poc atractiu el meu comentari, només em limitaré a transcriure uns quants paràgrafs que m'ha cridat especialment l'atenció per llur singularitat:

El que los árboles se unan a través de las raíces es un hecho que en ocasiones puede observarse en los taludes de los caminos.
(...)
Así pues, los árboles se comunican a través de los olores, visual y eléctricamente (por medio de una especie de células nerviosas que se encuentran en la punta de las raíces).
(...)
Los árboles del bosque prefieren florecer todos al mismo tiempo, ya que de esta manera pueden mezclarse los genes de muchos individuos. 
(...)
Los árboles tienen una disposición muy social y se ayudan los unos a los otros.
(...)
En su interior un árbol contiene prácticamente tanta agua como nosotros los humanos, por lo que es poco interesante para los parásitos que literalmente se ahogan.
(...)
En un puñado de tierra del bosque se esconden más seres vivos que hombres hay sobre la tierra. 81
A los árboles no les gustan los cambios de temperatura ni de humedad.
(...)
El ecosistema del bosque está bien equilibrado. (…) Todas las especies quieren sobrevivir y les quitan a los otros lo que necesitan.
(...)
Cuando un árbol ha conseguido subsanar con éxito una herida en el tronco, es decir, ha logrado cerrarla, entonces puede hacerse tan viejo como un congénere que no haya sufrido ningún daño. 

Ara, la decisió de fer-vos amb el llibre i llegir-lo dependrà de vosaltres, a mi m'ha agradat, això sí, sense entusiasmar-me. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada