dissabte, 28 de febrer del 2015

Ovidi Montllor.

El 10 de març de l'any 1995 moria a Barcelona a conseqüència d'un càncer, Ovidi Montllor.

La oposició del parlament valencià ha demanat que aquest 2015 sigui declarat "Any Ovidi", però el PP hi ha votat en contra. No seré jo qui digui els motius d'aquesta votació contrària, potser el mateix Ovidi ens pot aportar una mica de llum al respecte i que cadascú en tregui les seves pròpies conclusions:

La cançó del cansat


Em va tocar tocant Mediterrani.
Per barret Pirineus, i una llesqueta.
Per sabata Oriola d'estranquis.
I per cor duc a Alcoi, la terreta.

Per senyera, senyors, quatre barres.
Per idioma, i senyores, català.
Per condició, senyors, sense terres.
Per idea, i senyores, esquerrà.

Queda clara, per tant, per a tothom,
la meua carta de naturalesa.
No és miracle, ni és un mal son;
m'ha tocat, i és la meua feblesa.

Quede clar, també, que són covards,
tots els qui obliden les arrels.
Seran branca d'empelt en altres prats.
I en la mort, rellogats dels estels.

És ben trist encara avui parlar,
i posar al seu lloc una història.
Fins ací ens heu fet arribar.
De tan grossa raó, naix la glòria.

I torne a repetir: sóc alcoià.
Tinc senyera on blau no hi ha.
Dic ben alt que parle català
i ho faig a la manera de València.


Des d'aquí, molt humilment jo també proposo que aquest any sigui declarat Any Ovidi. Perquè s'ho mereix, perquè no hem d'oblidar els grans homes i dones que ens han precedit, han lluitat i ens han deixat, perquè em sembla que és de justícia, perquè va ser un gran actor, compositor, cantant, rapsoda... PERQUÈ VULL!!!

Perquè vull
Plovia, aquell dia, Perquè vull!
Perquè tinc ganes que plogués!
Sortia ella de casa. Perquè vull!
Perquè tinc ganes que sortís!
Tenia jo un paraigua. Perquè vull!
Perquè tinc ganes de tenir!
Vaig dir-li de tapar-la. Perquè vull!
Perquè tinc ganes d'ajudar!
Va dir-me: Encantada! Perquè vull!
Perquè tinc ganes d'encantar!
Va arrapar-se a mi. Perquè vull!
perquè tinc ganes d'estimar!
Vam viure un món preciós. Perquè vull!
perquè tinc ja ganes de viure!
Després varem parlar. Perquè vull!
Perquè tinc ganes de parlar!
Vam volar pel món. Perquè vull!
perquè tinc ganes de volar!
Vam sentir un món nou. Perquè vull!
Perquè no m'agrada aquest!
I el vam veure millor. Perquè vull!
Perquè se que és millor!
Vam menjar el més bo. Perquè vull!
Perquè se que es pot menjar!
Vam viure amb gent molt bona. Perquè vull!
Perquè estic tip del contrari!
Tot era meravella. Perquè vull!
Perquè estic fart de fàstics!
Tot era de tothom. Perquè vull!
Perquè tot és de tots!
Acabe la cançó. Perquè vull!
Tot comença en un mateix.







Però res millor que escoltar-lo. Podeu fer-ho aquí. i aquí

1 comentari:

  1. Tinc molts records dels seus concerts acompanyat moltes vegades per Toti Soler.

    ResponElimina