divendres, 14 de gener del 2022

Un amor

M'ha resultat una història un tant claustrofòbica i en algun moment angoixant. Ella, la protagonista, s'ha traslladat a viure en un lloc inhòspit, en una casa que no reuneix les condicions necessàries, amb un propietari que no atén cap de les seves necessitats, groller, malcarat, invasiu, prepotent, irrespectuós...:
Si tuviera que explicar por qué está allí, le costaría encontrar una respuesta convincente.
(...)
La zona ni siquiera era bonita. 
(...)
A veces tiene la sensación de que el casero ha vuelto a usar la llave y ha entrado en su ausencia. No hay nada objetivo que lo demuestre, ninguna cosa cambiada de lugar ni restos de su paso, pero la mera posibilidad -una posibilidad real, como ya ha visto- tiene peso de sobra para angustiarla. 

També el mateix entorn hostil sembla confabular-se per rebutjar-la:
Después de tantos días y de tantos paseos, se conoce al dedillo todos los caminos, todas las casas y quienes las habitan, aunque persiste la impresión de que algo se le escurre, de que hay cosas que no es capaz de ver ni de entender. 

Gairebé de passada comenta al propietari que està pensant a fer-se amb un gos i ell apareix a la casa amb un guiso brut i espantadís que prendrà un lamentable protagonisme en posar en un compromís a la protagonista:
Ante el menor ruido o movimiento inesperado que ella haga, se asusta y escapa como una exhalación, y hay que empezar a ganarse su confianza de nuevo. 

Per un comentari en un moment d'intimitat, ens assabentem que amaga un secret del que no es torna a parlar més: No, ella no era valiente, replica. No se marchó de su trabajo voluntariamente. (…) Ella robó algo. Había robado sin necesidad, por un impulso. 

A l'habitacle que ha llogat descobreix que hi ha goteres importants, com de costum, l’amo es desentén i es nega a reparar-les. 
Quan es troba totalment perduda sense saber com resoldre cap dels problemes estructurals de la casa, apareix aparentment de manera casual, Andreas al que tothom anomena “L’Alemany" i s’ofereix a reparar-li la teulada a canvi d’una trobada sexual molt asèptica. En principi  ella s’hi nega, però acaba acceptant i de manera sorprenent li resulta tan agradable que repeteix i repeteix les trobades… fins que ell la deixa.
Un hombre intentando ocultar su nerviosismo mientras se quita el pantalón y la camisa; una mujer que espera dispuesta a entregarse sin entender del todo la razón de esa entrega.
(...)
La sexualidad de Andreas es la de un hombre sencillo, piensa, la de un hombre pacífico. 
(...)
Se mete en la cama y ya no sale de allí durante días. (…) Él la echó de su lado -la empujó con el brazo, casi la tiró al suelo-, la expulsó de su casa.
(...)
Todo ha ocurrido en muy poco tiempo. Tan poco que se asombra cuando lo piensa. 

Com era previsible tot el poble coneix la seva aventura i ho aprofita per (mal) parlar d'ella.



Això és amor?
Su memoria se ha encogido. Su memoria, ahora, es tan pequeña que le cabe en un puño. Las reliquias sentimentales, se dice, no merecen la eternidad. 

Un amor
Sara Mesa
185 pàgines

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada