diumenge, 6 de maig del 2018

Mercè Rodoreda i els jardins

Fa pocs dies vaig tenir l'ocasió de visitar els Jardins que al Carrer del Carme, en memòria de l'escriptora han estat batejats com a "Jardí Mercè Rodoreda"

Es troben en el que va ser la Casa de Convalescència i que ara és la seu de l'Institut d'Estudis Catalans. Són el que es coneix com a jardins penjants, on antigament les monges conreaven plantes aromàtiques i medicinals i enguany s'hi han sembrat unes mostra de les flors i plantes preferides de la Rodoreda.

Però la visita als jardins, tot i ser molt interessant, no va ser tot, ja que la persona que ens va atendre, ens va mostrar bona part de les instal·lacions mentre, amb una gran professionalitat, ens va comentar tots els espais i objectes que hi conté.

Ja he comentat altres cops que jo hi vaig néixer i viure fins els vint-i-un anys al Carrer del Carme, no massa lluny de on es troben els jardins i que, a més havia estat una usuària, gairebé compulsiva, de la Biblioteca Infantil ubicada just al costat i mai no havia ni intuït que ben a prop hi havia aquest magnífic espai. És clar que aleshores segur que era un lloc inhòspit i abandonat com gairebé tot l'entorn.

Vaig fer algunes fotografies que ara m'agrada compartir, alhora que recomano que concerteu una de les visites comentades que es fan de manera periòdica prèvia reserva









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada